شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ 4847 0 2

«تدریس در جهت پرورش هوش موفق» عنوان کتابی است که به به منظور افزایش یادگیری و پیشرفت دانش‌آموزان، معلمان را به مجموعه‌ای از درس‌ها بر اساس نظریه هوش موفق مجهز می‌کند.

معرفی کتاب: آموزش تدریس بر مبنای هوش موفق

«تدریس در جهت پرورش هوش موفق» عنوان کتابی است که به به منظور افزایش یادگیری و پیشرفت دانش‌آموزان، معلمان را به مجموعه‌ای از درس‌ها بر اساس نظریه هوش موفق مجهز می‌کند. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،نویسندگان این اثر، رابرت استرنبرگ و النا گریگورنکو، با مد نظر قرار دادن هر سه جنبه هوش افراد، یعنی تحلیلی، خلاق و عملی برخی تکنیک‌های آزموده شده را با هدف افزایش رشد هر سه توانایی به خواننده آموزش می‌دهند. 
 
این کتاب کاملا بر نظریه هوش موفق مبتنی است که در تحقیقات تجربی، راهکارهای تدریس و سنجش مناسبی را فراهم کرده و از برخی راهکارهای رایج دیگر، برتر است. «تدریس در جهت پرورش هوش موفق» از سه بخش با عناوین «فهم هوش موفق»، «ایجاد توانایی‌های هوش موفق» و «پرورش مولفه‌های هوش موفق» تشکیل شده است. در نخستین فصل، مباحثی مانند تعریف هوش موفق، توانایی‌های سه بعدی تفکر، بررسی نظریه هوش موفق و هوش موفق در زندگی و در مدرسه مطرح شده است. 
 
در دومین بخش کتاب، در سه فصل به معلمان آموزش داده می‌شود که توانایی تفکر خاص را در دانش‌آموز ایجاد کنند. برای هر درس، شکل و ساختاری واحد مورد استفاده قرار گرفته است. مهارت مورد نظر توسط واژه‌های کلیدی یا عبارت‌هایی که مهارت مورد هدف را برمی‌انگیزد، دنبال می‌شود و با ارایه مثال‌هایی کاربردی در کلاس درس و زندگی از منظر معلم و دانش‌آموز به موضوع نگریسته می‌شود. 
 
بخش پایانی این اثر، در دو فصل با عناوین «تدوین مولفه‌های آموزش و سنجش سه بعدی» و «جمع بندی فصول» بر این موضوع متمرکز شده‌است که چگونه معلمان می‌توانند واحدهای درسی را با استفاده از سه مهارت تفکر یادگیری دانش‌آموز  تسهیل ‌کنند و در کلاس، طراحی و استفاده کنند. بر همین اساس، روش TIA به صورت گام به گام و با مثال‌های زیاد توضیح داده شده است. 
 
در بخشی از کتاب که در پشت جلد آن نیز ذکر شده، آمده است: «هوش موفق، مجموعه‌ای یکپارچه از توانایی‌های مورد نیاز برای به دست آوردن موفقیت در زندگی است؛ البته فرد آن را در درون بافت فرهنگی ـ اجتماعی خود تعریف می‌کند.» 
 
نخستین چاپ کتاب «تدریس در جهت هوش موفق» با شمارگان هزار نسخه در 256 صفحه به قیمت 60 هزار ریال از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم منتشر شد.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 2=1
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس
قضایای ناتمامیت گودل
زندگینامه ریاضیدانان: جان فوربز نش