شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ 6530 2 2

انتشار کتابی برای بچه‌هایی که ریاضی دوست ندارند!

شیطونک سرزمین اعداد، برای بچه‌هایی که ریاضی دوست ندارند!

واحد کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات قدیانی (کتاب های بنفشه)، کتاب «شیطونک سرزمین اعداد، برای بچه‌هایی که ریاضی دوست ندارند» نوشته هانس ماگنوس انزنسبرگر با ترجمه حمیده جمشیدی‌ها را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «شیطونک سرزمین اعداد، برای بچه‌هایی که ریاضی دوست ندارند» تألیف هانس ماگنوس انزنسبرگر با فروش بیش از یک میلیون نسخه در جهان و ترجمه به 26 زبان زنده دنیا، با روایتی تخیلی به آموزش این دانش مهم و تأثیرگذار برای بچه‌ها پرداخته است. 
 
در دنیای بعضی از ما، ترس و اضطراب از امتحان ریاضی، حل تمرین‌های آن در منزل و درست وغلط بودن آن در هنگام ارایه به معلم، تأثیر این درس بر معدل، انتخاب رشته، کنکور و رشته دانشگاهی وجود داشته و دارد؛ ترسی که از این علم در بچه‌ها وجود دارد، معمولا به دلیل نبود شناخت کامل و کافی از ریشه اصلی علم ریاضی، یعنی اعداد است. 
 
این کتاب ماجرای پسری دوازده ساله را که از ریاضی خوشش نمی آید برای کودکان نقل می‌کند؛ این که شبی در خواب، شیطونکی را ملاقات می‌کند که خود را شیطونک سرزمین اعداد معرفی کرده و او را به سرزمین شگفت انگیز و رنگارنگ اعداد می‌برد. این قصه دوازده شب متوالی به طول می‌انجامد و در این مدت رابرت، پسر بچه دوازده ساله قصه، با شیطونک سرزمین اعداد، در سرزمین اعداد ملاقات کرده و دریافت‌های متفاوت، شیرین و جدیدی از ریاضیات کسب می‌کند. 
 
کتاب شامل دوازده فصل است که هر کدام از فصل‌ها قصه‌ یک شب را تعریف می کند: در شب اول، شیطونک درباره عدد یک و معرفی اعداد برای رابرت صحبت می‌کند كه اين روند درشب هاي بعد و اعداد ديگر ادامه دارد و  در آخرین فصل بعد از معرفی اعداد تخیلی، شخصت اول داستان با ریاضیداني مشهور ملاقات می‌کند. 
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «رابرت دیگر به دیدن شیطونک در خواب عادت کرده بود. حتی مشتاقانه منتظرش می‌ماند. البته بدون دیدن او با آن طرز فکر خاص و بدخلقی‌هایش راحت‌تر می‌خوابید- هیچ وقت نمی شد حدس زد که چه موقع فریاد می کشید- ولی خواب دیدن شیطونک بهتر از آن بود که ماهی لزجی او را ببلعد یا به طرف چاله سیاهی سر بخورد...» 
 
زبان تخیلی و طنز این کتاب، ارتباط شگفتی با دنیای خیال بچه‌ها برقرار می‌کند. در کنار این زبان شیرین تصویرسازی‌های متناسب روت راوت زوزانه برنر، به ملموس بودن فضا برای بچه ها بسیار کمک می کند. 
 
هانس ماگنوس انزنسبرگر نویسنده و شاعر بزرگی است که کتاب‌هایش در سطح جهانی به عنوان آثار مرجع شناخته می‌شود اما متاسفانه در ایران چهره چندان شناخته شده‌ای نیست. این نویسنده بزرگ مقالات معتبری نیز در زمینه اقتصاد و جامعه شناسی دارد. از دیگر آثار او می‌توان به «عدد شیطان:یک ماجراجویی ریاضی» ترجمه شهناز صاعلی اشاره کرد. 
 
واحد کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات قدیانی (کتاب های بنفشه)، کتاب «شیطونک سرزمین اعداد، برای بچه‌هایی که ریاضی دوست ندارند» را در قالب 240 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه در قطع رقعی روانه بازار کتاب کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به قیمت 150 هزار ریال خریداری کنند.
منبع
ایبنا

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. آریا يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ --- ۱۹:۵۰:۱۱

    سرزمین اعداد

  2. هومان شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ --- ۱۴:۳۰:۴۲

    کتاب خیلی خوبیه واقعا. چند روز پیش از سایت هوش سیتی تهیه اش کردم. واقعا به شما هم توصیه اش می کنم.

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره
طنز ریاضی: اثبات 2=1
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس
قضایای ناتمامیت گودل
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان