شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ 3532 0 2

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر: با راه‌اندازی خانه ریاضی در استان بوشهراین مجموعه از روز شنبه عضویت می‌پذیرد و برای عضویت هیچ محدوده سنی ندارد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر:

خانه ریاضی استان بوشهر عضویت می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید مصلح صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خانه ریاضی در بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده اظهار کرد: خانه ریاضیات استان بوشهر با حمایت استاندار و مسئولان استان در بوشهر راه اندازی شد. وی با بیان اینکه اکنون 30 خانه ریاضی در کشور فعال است تصریح کرد: خانه‌های ریاضیات در ترکیب انجمن‌های علمی در کل کشور در حال راه اندازی هستند و هم اکنون بیش از 30 خانه ریاضی در کشور راه اندازی شده است.
 
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهربا اشاره به اینکه در خانه‌های ریاضی برنامه‌های آموزشی، ترویجی و عمومی سازی ریاضی اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: خانه ریاضیات استان بوشهر با هدف توسعه علم ریاضی، آموزش دانش آموزان، دانشجویان و دبیران، انتقال تجربه،برگزاری نشست‌های هفتگی، فرهنگ‌سازی، ترویج و عمومی سازی علم ریاضی با روش‌های نوین و جذاب راه اندازی شده است.

مصلح با بیان اینکه دانش ریاضی پایه همه علوم است گفت: همه کشورها برای رسیدن به فناوری بر دانش ریاضی برنامه‌ریزی می‌کنند ما نیز باید این دانش را مورد توجه قرار دهیم. وی نقش مهم ریاضی در علوم فنی مهندسی مهم دانست و اظهار کرد: هر کشوری که در دانش ریاضی خود را تقویت کند می تواند در حوزه فناوری نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

مصلح موقعیت استان بوشهر در دانش ریاضی را نسبت به کشور نامطلوب دانست و گفت: با توجه به اینکه جایگاه ریاضی استان بوشهر خوب نیست و رتبه خوبی در کنکور و در آزمونهای مختلف نداریم به همین سبب توجه خانواده‌ها  به این درس پایه  ضروری است. وی با بیان اینکه عضویت در خانه ریاضی استان بوشهر آغازشده تصریح کرد: خانه ریاضی استان بوشهر از شنبه پذیرش عضو می‌کند و هیچ محدوده سنی برای عضو شدن  ندارد.

مصلح افزود: در قالب خانه ریاضیات جشنواره‌ها و مسابقات علمی ریاضی در قالب المپیادهای بین‌المللی و تورنومتر شهرها برگزار می‌شود.
وی گفت: از امسال مسابقات مقدماتی تورنومتر ریاضی شهرها نیز در استان بوشهر اجرا و تلاش می‌شود تیمی برای مسابقات بین المللی روسیه از استان بوشهر اعزام شود.
 
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد