شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ 4540 0 2

محققان ادعا کرده اند که می توان از طریق آزمون های تفکر و حافظه، نشانه های بیماری آلزایمر را حتی تا 18 سال قبل از بروز علائم جدی بیماری کشف کرد.

تشخیص علائم آلزایمر 18 سال قبل از ابتلا با آزمون حافظه

محققان دانشگاه شیکاگو در تحقیقی که به تازگی در مجله پزشکی نورولوژی منتشر شده ادعا کرده اند که می توان از طریق آزمون های تفکر و حافظه، نشانه های بیماری آلزایمر را حتی تا 18 سال قبل از بروز علائم جدی بیماری کشف کرد.
 
تغییر در نحوه تفکر و توانایی حافظه از علائم روشن بیماری آلزایمر هستند که حتی می توانند سالها قبل از بروز بیماری خود را نشان دهند. به گفته پرفسور کومار راجان، درست است که کشف علائم اختلال تفکر و حافظه در افراد در معرض خطر، امروزه دشوار بل ناممکن است اما ما می توانیم روند از دست دادن قوای ذهنی را در بیماران دچار زوال عقل که به سمت آلزایمر پیش می روند رصد کنیم.
 
در این مطالعه حدود 2125 نفر از امریکائیان با تبار اروپایی و افریقایی با متوسط سنی 73 سال و با بیماری آلزایمر مورد بررسی قرار گفتند این افراد به مدت 18 سال پیاپی هر سه سال یک بار مورد آژمایش با آزمون های حافظه و مهارت های تفکر قرار داشتند. 23% از امریکایی های افریقایی تبار و 17% از امریکایهای با تبار اروپایی در طول این مدت دچار بیماری آلزایمر شدند. کسانی که نمرات کمتری در آزمون کلی حافظه و تفکر کسب کرده بودند با احتمال بسیار بیشتری به این بیماری دچار شدند. در طول سال اول این مطالعه، افرادی که نمرات پائینی در آزمون حافظه و تفکر کسب کرده بودند 10 برابر سایرین امکان ابتلا به آلزمر را داشتند.
 
بر اساس نتایج به دست آمده در طول 13 تا 18 سال یک واحد افت عملکرد در آزمون استاندارد شده با امکان ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را تا 85% پیش بینی می کرد. نتایج این مطالعه طولی و گسترده نشان می دهد که ابتلا به بیماری آلزایمر در یک روند طولانی مدت صورت می گیرد که نشانه های فیزیکی و ذهنی آن از سالها قبل از ابتلای کامل به این بیماری در فرد ظاهر می شود. بنابراین درک صحیح از علائم و روند آغاز بیماری در دوران میان سالی اهمیت زیادی برای برنامه های پیشگیری از بیماریهای ذهنی از قبیل زوال عقل و آلزایمر دارد.
:: اختصاصی گروه تدوین محتوای  آی هوش
استفاده از این مطلب و انتشار آن، با ذکر نام آی هوش و درج لینک www.ihoosh.ir بلامانع می باشد.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور