شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ 7269 2 4

رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد «خلاقیتکده‌ شریف» با هدف شناسایی استعدادهای نونهالان با روش‌هایی علمی در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

ایجاد «خلاقیتکده‌ شریف» در دانشگاه صنعتی شریف

رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد «خلاقیتکده‌ شریف» با هدف شناسایی استعدادهای نونهالان با روش‌هایی علمی در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد. به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر احمدیان، با اعلام این خبر اظهار کرد: خلاقیتکده شریف با ارائه تکنیک‌های علمی و کاربردی در جهت شناسایی، سنجش، ارتقاء و تقویت خلاقیت نونهالان و دانش‌آموزان تلاش دارد تا زمینه تربیت نسلی هوشمند و سالم را برای در دست گرفتن سکان رهبری جامعه فراهم آورد.
 
احمدیان افزود: خلاقیتکده شریف با هدف توسعه مبانی خلاقیت در جامعه، آشناسازی خانواده با مفاهیم خلاقیت و اینکه خلاقیت امری اجتماعی و مبتنی بر پرورش است تا امری ذاتی، تشکیل شده است و تلاش می‌کند با تمرکز بر تکنیک‌های پرورش خلاقیت، استعدادیابی و نخبه پروری با انجام برنامه‌هایی هوشمندانه، درصدد پرورش قوه خلاقیت در تمام دانش آموزان باشد.
 
بر اساس این گزارش، دوره‌های خلاقیتکده در ابتدا از طریق آزمون‌های استاندارد انجام می‌گیرد و پس از سنجش و تعیین سطح خلاقیت دانش آموزان، متناسب با سطح ارزیابی شده، برنامه‌های کاربردی در خلاقیتکده شریف با حضور متخصصان و خبرگان خلاقیت اجرا می‌شود.
 
آگاهی یافتن دانش آموزان از سطح خلاقیتشان، پرورش آنها و تلاش جهت تقویت مهارتهای خلاقانه مورد نیاز، از اصلی‌ترین اهداف خلاقیتکده شریف است که در این راستا تمام مراحل آموزش، تعامل و ارتباط مشاوران و کارشناسان به صورت حضوری و مجازی برقرار است.
 
ابتدا این دوره‍‌ها در سه فاز و گروه سنی 6 تا 12، 13 تا 15 و 16 تا 18 سال به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود و سپس سال‌های بعد در کل کشور به صورت فراگیر گسترش می‌یابد. تمام نواندیشان 6 تا 12 سال در سراسر کشور می‌توانند از نیمه دوم مردادماه امسال با شرکت در این آزمون میزان خلاقیت خود را با شاخص‌های علمی که توسط متخصصان حوزه خلاقیت تحلیل می‌شود، مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.
 
والدینی که علاقه‌مند به پرورش خلاقیت فرزند خود هستند، می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره‌های آموزشی به سایت khallaghiatkadeh.com مراجعه کنند.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. رفیعی دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ --- ۹:۳۰:۵۱

    باسلام و احترام
    طرح بسیار جالب و خوبی است اما اینطور که به نظر می رساند همه فرزندان ایران نمی توانند شرکت کنند زیرا هزینه ها خیلی بالاست و برای بیشتر اقشار مقدور نیست که فرزندان خود را در این دوره ثبت نام کنند و چه بسا کودکان با خلاقیت بالا از این امر نتوانند بهره مند شود و استعداد و خلاقتشان در همان نطفه باقی بماند.
    خواهشمند است تدابیری بیاندیشید تا همه کودکان بتوانند استفاده نمایند و شاهد ایرانی آبادتر و پیشرفته باشیم.

  2. دشتی زاده شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ --- ۱۵:۴۸:۴۷

    سلام
    بنده فرزندی 11 سال دارم که فاقد پدر هست و از 2 سالگی تا 2 ماه پیش هم مشکل تشنج داشتند. هوش فوق العاده ای داره اما از درس خوندن خوشش نمیاد میخوام از طریق این مرکز استعدادشو بشناسم و روش کار کنم . بالاخره 11 سال که دارم تنهایی و به سختی براش زحمت میشکشم و به عنوان یک مادر دوست دارم شاهد پیشرفت پسرم باشه لطفا راهنماییم کنید.ممنون

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!