شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ 5177 0 3

انتشارات قدیانی، کتاب مرجع کودک و نوجوان «نخستین واژه‌نامه ریاضی من» نوشته کریستین راجرز و ثوری لارج را با ترجمه عزیزه رحمانی منتشر کرده است.

معرفی کتاب: «نخستین واژه‌نامه ریاضی من»

انتشارات قدیانی، کتاب مرجع کودک و نوجوان «نخستین واژه‌نامه ریاضی من» نوشته کریستین راجرز و ثوری لارج را با ترجمه عزیزه رحمانی منتشر کرد.
 
به گزارش  واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، به تازگی، کتاب مرجع کودک و نوجوان «نخستین واژه‌نامه ریاضی من» نوشته کریستین راجرز و ثوری لارج را با ترجمه عزیزه رحمانی را برای افزایش اطلاعات دانش‌آموزان درباره ریاضیات و موضوعات مختلف مرتبط با آن مانند اعداد، نمادهای عددی، توابع، عامل‌ها، دنباله‌ها و ... منتشر کرده است.
 
ریاضیات مطالعه اعداد، مقادیر و شکل‌هاست. در این کتاب مرجع، ریاضیات به پنج بخش اصلی شامل عدد و نکات اساسی مربوط به آن، محاسبات، شکل و فضا، اندازه‌ها و کار با داده‌ها تقسیم می‌شود. مخاطبان می‌توانند برای مطالعه اطلاعات مورد نظرشان به صفحات مربوطه رجوع و از همان قسمت شروع به خواندن کنند. همچنین اگر یک واژه یا نکته خاصی مد نظر است، می‌توان از واژه‌یاب انتهای کتاب برای پیدا کردن صفحه یا صفحات مربوطه کمک گرفت.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اعداد به شما کمک می‌کند که انواع مختلف چیزها و اشیا را بشمارید و توصیف کنید. برای مثال شما می‌توانید از اعداد برای نشان دادن سن خود، تعیین وقت، قیمت اجناس و تعداد شیرینی‌هایی که در بشقاب وجود دارد، استفاده کنید. در طول تاریخ و در قسمت‌های مختلف دنیا مردم از نمادهای عددی متفاوتی استفاده می‌کردند...»
 
«نخستین کتاب مرجع من»، «نخستین اطلس بدن من»، «نخستین اطلس جانوران»، «نخستین اطلس جغرافی من» و «نخستین فرهنگنامه من» ازجمله کتاب‌های مرجعی هستند که از سوی انتشارات قدیانی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
انتشارات قدیانی، کتاب مرجع کودک و نوجوان «نخستین واژه‌نامه ریاضی من» را در قالب 136 صفحه با شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 30 هزار تومان منتشر کرده است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 2=1
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان
زندگینامه ریاضیدانان: جان فوربز نش
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره