شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ 2791 0 1

این وسیله از چند نشانگر استفاده می کند و همچنین بر دمای باربیکیو نیز نظارت می کند و سپس اطلاعات را از طریق گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر خانگی به کاربر خبر می دهد

آشپزی با تلفن هوشمند

فصل بهار است و جان گرفتن طبیعت. هوای مطبوع این فصل شور و شوق تفریح را در میان مردم دوچندان می کند به صورتی که بسیاری، یک سفر کوتاه مدت و یکروزه در دل طبیعت را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند، تفریحی که بیشتر اوقات چند سیخ کباب جزء جدایی ناپذیر آن است. هرچند برای بسیاری، کباب کردن روی منقل پر از زغال لذتبخش است، ولی برخی هم میانه چندانی با آن ندارند و ترجیح می دهند در روز تعطیل خود تا حد امکان استراحت کنند. شاید هم هرکسی حوصله مراقبت دائم و چرخاندن سیخ های کباب برای تنظیم دما و جلوگیری از سوختن آن را نداشته باشد یا تعداد بالای مهمانان و سرگرم شدن با آنان، حواس آنها را پرت کند و لحظه ای غفلت سبب شود تا غذا بسوزد. اما تکنولوژی و فناوری، اینجا هم شما را تنها نگذاشته و شرکتBBQ Guru تلاش کرده است تا با کمک یک باربیکیوی ویژه با نام CyberQ Wi-Fi اوضاع را به گونه ای تغییر دهد که در سفر به دل طبیعت، هیچ خستگی برای شما باقی نماند. با استفاده از این باربیکیو می توانید بدون این که دائم و به مدت طولانی مشغول کباب کردن باشید، همه مراحل پخت را از درون چادر یا حتی مسافتی دورتر، با استفاده از تلفن هوشمند کنترل کنید.

    این وسیله از چند نشانگر استفاده می کند و همچنین بر دمای باربیکیو نیز نظارت می کند و سپس اطلاعات را از طریق گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر خانگی به کاربر خبر می دهد. حالاکه اطلاعات در اختیار کاربر قرار دارد می تواند تصمیمات بعدی را بگیرد و از راه دور حرارت غذا را کم و زیاد کرده یا به طور کلی آن را خاموش کند.

    همانطور که از نام CyberQ Wi-Fi پیداست، این وسیله از سیگنال های «وای فای» استفاده می کند و این باربیکیو علاوه بر انتقال اطلاعات، می تواند در مراحل مختلف پخت بدون فوت وقت، ایمیل هایی هشداردهنده نیز به کاربر بفرستد. اما CyberQعلاوه بر توانایی کنترل از راه دور، یک کارایی ویژه دیگر نیز دارد و می تواند به طور اتوماتیک و بدون استفاده از تلفن همراه مراحل پخت غذا را کنترل کند یعنی اگر دستور پخت غذا و راهنمای آشپزی برای این وسیله برنامه ریزی شود، خود باربیکیو می تواند بر حسب نیاز موجود، حرارت گریل را بر پایه سطوح دمای از پیش تعیین شده، کاهش داده یا افزایش دهد.

    به این ترتیب کاربرانی که نمی خواهند در یک روز تعطیل از موبایل استفاده کنند هم می توانند از این گجت استفاده کرده و بدون استفاده از تلفن همراه، وضعیت سیستم را از روی control box نظارت کنند. این باکس به یک صفحه نمایشگر پشتی متصل است که می تواند مراحل مختلف پخت را نمایش دهد و به این ترتیب برای خاموش کردن گریل یا کاهش و افزایش دمای آن تصمیم بگیرند. از دیگر توانمندی های این گریل و باربیکیو مجهز به فناوری های نوین، این است که می تواند پس از پخت، غذا را گرم نگه دارد حتی اگر باربیکیو را کاملاً خاموش کرده باشید و این سرد شدن تدریجی غذا می تواندکیفیت آن را تا حد زیادی حفظ کند. اگر هم باربیکیو دچار مشکل خاصی شود، حرارت به طوری نامتعادل کم و زیاد شده یا غذا بیش از حد حرارت ببیند، یک آلارم صوتی پرسروصدا به کمکتان می آید. CyberQ Wi-Fi با دمایی بین 32 تا 475 درجه فارنهایت کار می کند و با بهای 295 دلار در بازار موجود است.

     پیش از این نیز نمونه های مشابهی به بازار ارائه شد که از آنها می توان به iGrill اشاره کرد که با بلوتوث کار می کند و بهای آن 100 دلار است. این گریل نیز با iPhone، iPod و iPad کار می کند و اطلاعات مربوط به حرارت و کیفیت غذا را از طریق بلوتوث به آنها ارسال می کند.  
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
پروفسور کرم زاده: آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه و پیشرفت کشور است
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز