شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ 4661 0 2

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف بر ضرورت سرمایه‌گذاری کشور در یک دانشگاه جهت قرارگیری آن در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی تاکید کرد تا از میان دانش آموختگان دانشگاه‌های داخل نیز برندگان نوبل بیرون آید.

بررسی و تبیین جایگاه علمی دکتر مریم میرزاخانی

موفقیت دکتر میرزاخانی ما را به افق‌هایی روشن‌تر از اهداف چشم‌انداز امیدوار می‌کند

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف بر ضرورت سرمایه‌گذاری کشور در یک دانشگاه جهت قرارگیری آن در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی تاکید کرد تا از میان دانش آموختگان دانشگاه‌های داخل نیز برندگان نوبل بیرون آید.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدرضا رزوان که در نشست "بررسی و تبیین جایگاه علمی دکتر مریم میرزاخانی" در دانشگاه صنعتی شریف سخن می‌گفت با اشاره به گفته رییس جمهور مبنی بر این که شایستگان را در صدر بنشانیم و قدر آنها را بدانیم تاکید کرد: این پدیده‌ها نادر هستند و ما باید قدر آنها را بدانیم این در حالی است که گاهی حتی در تامین خوابگاه‌ برای برخی از این نخبگان هم مشکل داریم.

 

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت کمک و خیرین برای توسعه دانش گفت: همه جا دنیا از ظرفیت خیرین برای توسعه دانش خود استفاده می‌کنند و کشور ما نیز باید این موضوع را به عنوان الگو مد نظر قرار دهد.

 

رزوان تصریح کرد: کشور ما برای آن که بتواند نخبگانی چون مریم میرزاخانی را تربیت کند در ابتدا باید بر روی یکی از دانشگاه‌های خود به صورت ویژه سرمایه‌گذاری کنند تا این دانشگاه در رنکینگ بین‌المللی جای گیرد و از میان دانش‌آموختگان آن نیز نوبلیست بیرون آید.

 

دکتر رضا روستا آزاد نیز طی سخنان کوتاهی در نشست، نقش ریاضیات را در تاریخ علمی باستانی کشور و عصر و دوره‌های جدید بی‌بدیل خواند و گفت: دریافت مدال فیلدز توسط مریم میرزاخانی این امید را به ما می‌دهد که بتوانیم علاوه بر چشم‌انداز 20 ساله به افق‌های دورتر نیز بنگریم.

 

رییس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر ضرورت داشتن یک نقشه راهبردی در مسیر توسعه علمی گفت: در حال حاضر نقشه جامع علمی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است و هر یک از دانشگاه‌ها نیز باید بر اساس این نقشه برنامه راهبردی خود را داشته باشد.

 

دکتر مریم میرزاخانی، نخبه المپیادی و دانش آموخته کارشناسی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که پس از ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در حال حاضر استاد ریاضی دانشگاه استنفورد است هفته گذشته در کنگره ریاضیدانان جهان در کره جنوبی به عنوان نخستین زن ریاضیدان موفق به دریافت مدال فیلدز شد که از لحاظ اهمیت علمی همپایه جایزه نوبل شناخته می‌شود.

کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
انتخاب اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد