شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ 3656 0 2

دارنده کرسی پژوهشی رشته ریاضی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطای این کرسی را زمینه ساز گسترش فعالیت های تحقیقاتی و تربیت دانشجویان پسا دکتری در این رشته دانست.

با اعطای کرسی پژوهشی محقق شد؛

گسترش فعالیت های پژوهشی و تربیت دانشجویان پسا دکتری در رشته ریاضی

دارنده کرسی پژوهشی رشته ریاضی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطای این کرسی را زمینه ساز گسترش فعالیت های تحقیقاتی و تربیت دانشجویان پسا دکتری در این رشته دانست.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی رجبعلی پور گفت:اعطای این کرسی پژوهشی در راستای توسعه پژوهش و تحقیقات رشته ریاضی در کشور تاثیرات خوبی را داشته است به طوری که پس از اعطای این کرسی پژوهشی علاوه بر انجام فعالیت های تحقیقاتی در این رشته دو دانشجوی پسا دکتری را حمایت کردم.

وی افزود: همچنین از طریق منابع مالی این کرسی از دکتر نصرالله اعتمادی که از اساتید برجسته و پیشکسوت ریاضی در خارج از کشور است دعوت به همکاری شد، وی برای تربیت دانشجویان و ارتقای سطح علمی آنها برای مدتی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی ماهان مشغول تدریس می شود.

عضو فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی محققان خوبی در رشته ریاضی تربیت شدند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با راه اندازی مقطع دکتری در این رشته سطح فعالیت های علمی این حوزه ارتقاء یافت، در واقع حضور نیروی جوان، محرک و تشویقی برای انجام بیشتر فعالیت های علمی و تحقیقاتی شد.

رجبعلی پور در ادامه اظهار کرد: در رشته ریاضی ایران جایگاه خوبی را در منطقه دارا است اما نسبت به کشورهای پیشرفته عقب تر هستیم که این مسئله با توجه به امکاناتی که آنها دارند عادی است، در کشور ما مقررات اداری دست و پا گیر هستند که از طریق فرهنگستان علوم و انجمن ریاضی پیشنهاداتی در این‏باره به وزارت علوم داده شد.

دارنده کرسی پژوهشی حوزه ریاضی از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تصریح کرد: کرسی پژوهشی در حمایت از پژوهش های کاربردی، نظریه پردازی در حوزه های بنیادی، کمک به ایجاد محیط های علمی پویا، کمک به توسعه فعالیت های پژوهشی گروهی در کشور و بهره برداری موثر از ظرفیت بالقوه علمی اساتید بسیار تاثیرگذار است، بنابراین با اعطای کرسی به محققان برجسته هر رشته زمینه برای پیشرفت و رسیدن به فناوری های پیشرفته فراهم می شود.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!