دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ 4261 0 2

 آموزش زبان باید از سنین پایین شروع شود؛ تقویت قابلیت‌های کودک در بخش شنیداری و دیداری در قالب بازی و شعر و سرود، این کار را تسریع می‌بخشد.

از چه سنی به کودکان زبان خارجی بیاموزیم؟

یک مدرس و کارشناس آموزش زبان در کردستان معتقد است: تابستان، می‌تواند بهانه‌ای برای آشنایی کودکان با دنیای زبان‌های دیگر باشد. فردوس حاتمی با اشاره به این‌که هیچ محدودیتی برای آموزش و یادگیری زبان وجود ندارد، عنوان کرد: پر کردن اوقات فراغت و تعطیلات تابستان یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین است، اما باید توجه داشت که مهارت‌های یادگیری صحیح زبان نیازمند صرف وقت و استمرار آن است.
 
وی با بیان این‌که آموزش و یادگیری زبان بر استمرار و پیوستگی استوار است، گفت: بسنده کردن خانواده ها به سه ماه تابستان هیچ تأثیری در یادگیری و آموزش زبان به کودکانشان ندارد و فقط می‌تواند در پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان مؤثر باشد.
 
حاتمی طاهر با ذکر این نکته که یادگیری زبان دوم و یا سوم به صورت همزمان امکان پذیر است، افزود: آموزش زبان باید از سنین پایین شروع شود؛ تقویت قابلیت‌های کودک در بخش شنیداری و دیداری در قالب بازی و شعر و سرود، این کار را تسریع می‌بخشد.
 
این کارشناس آموزش زبان با بیان این‌که یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد در آموزش زبان به کودکان، درگیر کردن کودک در تمامی جنبه‌های یادگیری زبان است، تصریح کرد: باید توجه کرد که در آموزش زبان پنج پایه اصلی آموزش صدای حروف،‌ آموزش نحوه نوشتن شکل حروف، هجی کردن یا صدا کشی، آشنا کردن کودکان با جایگاه صدای کلمات و در نهایت آشنایی با صداهایی استثنایی است.
 
وی ادامه داد: آموزش زبان با این روش به کودکان باید در سنین چهار تا شش سال صورت گیرد، چرا که در این سن کودکان در ذهنشان هیچگونه قانونی شکل نگرفته و نسبت به یادگیری زبان از اشتیاق بیشتری برخوردار باشند.
 
حاتمی طاهر، بهره گیری از تصاویر و انیمیشن‌ها را در یادگیری زبان به کودکان مؤثر دانسته و افزود: بهره گیری از انواع نرم افزارها، فلش کارت‌هایی که یک روی آن تصاویر و در روی دیگرش کلمه موضوع تصویر نوشته شده، بازی‌های فکری، یادگیری حروف و کلمات به کمک نقاشی و در نهایت استفاده از عروسک‌ها و بازی‌های عروسکی می‌تواند در یادگیری آسانتر زبان به کودکان موثر باشد.
 
وی ادامه داد: کودکان با دیدن، تجربه کردن و تکرار و تمرین بهتر یاد می‌گیرند و دیرتر فراموش می‌کنند، لذا باید تلاش کرد که بر اساس ماهیت زبان، آموزش به کودکان صورت بگیرد.
منبع
سلامت 118

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پس‌ خبا؛ فن بهسازی حافظه
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
بررسی تعلیم و تربیت از دیدگاه جان دیوئی
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
بی‌حوصلگی خیلی هم بد نیست!
سیستم عدد نویسی رومی
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
زندگینامه ریاضیدانان: جان فوربز نش
طنز ریاضی: اثبات 2=1