شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ 5040 0 2

معرفی کتاب «هوش ریاضی» نوشته امیرهوشنگ اقبال‌پور با رویکرد عدد نویسی

«هوش ریاضی» به کمک والدین آمد

ریاضیات همواره از مباحث مهم و مورد توجه در علوم بوده است و همواره به طور مستقیم و غیرمستقیم با زندگی روزمره افراد در ارتباط است. اغلب والدین تلاش می‌کنند با استفاده از وسایل و روش‌های مختلف قدرت تجزیه و تحلیل‌های مربوط به علم ریاضی را در فرزندانشان تقویت کنند. این مهم با آموزش اعداد به بچه‌ها در سنین کودکی آغاز می‌شود.
 
کتاب «هوش ریاضی» نوشته امیرهوشنگ اقبال‌پور با رویکرد رشدمحور و تعاملی با روشی سرگرم کننده موضوع آموزش مفهومی عددنویسی را به صورت کاربردی دنبال می‌کند و کودکان با توجه به شناخت محیط پیرامون خود و دیگر نیازهای شخصی مانند اسباب‌بازی، رنگ، مزرعه، پوشاک، بدن، خانواده و غذا با تکنیکی هوشمندانه و سرگرم کننده فرایند آموزش را تجربه می‌کنند و ضمن فراگیری مفهومی اعداد از زمان خود به صورت شاد و پویا بهره می‌برند و خاطراتی خوش را از فراگیری آموزش عدد و عددنویسی به خاطر خواهند سپرد.
 
نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «استفاده از این مجموعه کمک می‌کند تا کودکان نحوه خط‌الرسم اعداد را به درستی فرا گرفته و البته تاثیر تمرین‌ها و فعالیت‌های موجود در این مجموعه بی‌شک در دست‌ورزی و زیبانویسی غیرقابل انکار است. لذا استفاده از این مجموعه برای تمامی کسانی که مراحل آموزش اعداد را طی می‌کنند، توصیه می‌شود...»
 
والدین و مربیان می‌توانند از این کتاب و تصاویرش برای تقویت توانایی فکری و ذهنی کودکان و شیرین کردن درس ریاضی و استفاده در آزمون‌های درسی بهره ببرند.
 
کتاب «هوش ریاضی» با استفاده از شکل‌های رنگی و مورد علاقه کودکان، اعداد از یک تا 20 به کودکان گروه سنی «الف و ب» آموزش می‌دهد. علاوه بر این بچه‌ها با تصویر و روش نوشتن صحیح آن عدد آشنا می‌شوند. همچنین این کتاب حاوی طرح اشکال مختلف به عنوان الگو است که رنگ آمیزی آنها به کودکان در یادگیری اعداد کمک می‌کند.
 
امیرهوشنگ اقبال‌پور در سال 1350 متولد شد. وی نویسنده کودک و نوجوان و مدیر مسئول انتشارات آبرنگ است. ازجمله آثار وی می‌توان به «هوش و خلاقیت، معما و سرگرمی»، «دفتر تمرین انگلیسی»، «هوش و خلاقیت پیش دبستانی»، «آموزش درس به درس زبان انگلیسی»، «گیاهان»، «آموزش اعداد» و «مفاهیم ریاضی:آموزش مفاهیم پایه‌ای فارسی-انگلیسی» اشاره کرد.
 
انتشارات آبرنگ، کتاب «هوش ریاضی» را در قالب 128 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه به قیمت 150 هزار ریال منتشر کرده است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: اثبات 2=1
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس
قضایای ناتمامیت گودل