نام کتاب: هوش تجاری: رویكردی مدیریتی (Business intelligence: a managerial approach)
مولفان: افریم توربان، دیوید کینگ، رامش شاردا، آرونسون،
مترجمان: روح الله نوری ، محمدرحیم اسفیدانی
ویراستار: بهناز بهادری فر
نشر: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
هوش تجاری
کتاب هوش تجاری یکی دیگر از آثار ارزنده افریم توربان است که با رویکردی مدیریتی به رشته تحریر درآمده است و ضمن برخورداری از زبانی ساده و قابل فهم، مفاهیم هوش تجاری را به شکلی دقیق، جامع و کاربردی معرفی کرده است. داشتن رویکردی مدیریتی، ارائه مثال هایی واقعی از کاربرد هوش تجاری در حوزه های مختلف کسب و کار، پرداختن به چشم اندازهای فناورانه و...از جمله ویژگی های اصلی این کتاب است که باعث تمایز آن نسبت به سایر آثار شده است.