نام کتاب: هوش استراتژیک، هوش تجاری، هوش رقابتی و مدیریت دانش: چگونه سازمانها می توانند فرآیند تصمیم گیری خود را بهبود بخشند؟
نویسنده: محمدجعفر تارخ، فردوس حاتمی لنکرانی
تعداد صفحه: 226
نشر: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (27 آذر، 1389)
شابک: 978-964-8703-77-1
قطع کتاب: وزیری
وزن: 550 گرم
«هوش استراتژیک»، ترکیب انواعی از هوش برای ایجاد ارزش افزوده اطلاعات و دانش در راستای تصمیمگیری استراتژیک سازمانی است. این هوش اغلب در ارتش یا جهان دفاعی برای بزرگ جلوه دادن اطلاعات و دانش، استفاده میشود و اغلب از هوش تاکتیکی یا عملیاتی قابل تفکیک است. هوش استراتژیک، در کسب و کار نیز همان معنی را دارد که در ابزار هوشمند ارتش متعارف است، اما نقش اصلی آن تأکید در چگونگی بهتر بودن موقعیت سازمان در کنترل آینده، چالشها و فرصتهایی است که موفقیت سازمان را افزایش میدهد. کتاب حاضر، که شرحی پیرامون شناخت هوش استراتژیک است، در دو بخش تدوین گردیده كه بخش نخست آن شامل مباحث مدیریت دانش (KM)، هوش تجاری (BI) و هوش رقابتی (CT) است و در نهایت به هوش استراتژیک ختم میشود. بخش دوم کتاب از مطالعاتی موردی تشکیل شده است که متخصصان در زمینههای CI , BI , KM انجام دادهاند."