نام کتاب: «درون مغز استیو»
انتشارات: حایر
مولف: لیندر کنی
مترجم: مهدی پاک نهاد
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1391
قطع کتاب: وزیری
نوع جلد: شومیز
نوع کاغذ: معمولی
تعداد صفحات: 210
نوبت چاپ: 1
شابک 13 رقمی: 9789649510002
وزن: 230 گرم
«درون مغز استیو» اثر لیندر کنی با ترجمه مهدی پاکنهاد، از سوی انتشارات حایر منتشر شده است. این اثر به معرفی زندگینامه و شخصیت استیو جابز، همچنین به چگونگی راهاندازی شرکت اپل میپردازد. کتاب «درون مغز استیو» در هشت فصل تالیف شده است. «تمرکز: چطور نه گفتن، اپل را نجات داد»، «حکومت مطلقه: گروه کانون تکنفره اپل» و «کمالگرایی: طراحی محصول و به دنبال برتریجویی» عناوین برخی از این فصول را تشکیل میدهند.
از دیگر فصول این اثر میتوان به «نخبهسالاری: فقط بازیکنان ممتاز را استخدام کنید، کودنها را اخراج نمایید»، «علاقه: قرار دادن یک زنگ در جهان»، «روح ابتکار: ابتکارات از کجا سرچشمه میگیرند؟»، «مطالعه موردی: چگونه تمامی این موارد با ظهور آیپاد در کنار یکدیگر قرار گرفت؟» و «نظارت کامل: تمام جنبههای محصول» اشاره کرد.
مترجم در بخش مقدمه این اثر چنین بیان کرده: «استیو جابز یکی از بزرگان تاریخ است که درسهای زیادی میشود از زندگی او آموخت، همانطور که در مقدمه ترجمه زندگینامه او هم نوشتم استیو جابز یک اسطوره انسانی نیست و هیچ کس هم مدعی این امر نمیباشد. اما به هر حال او یک اسطوره است، اسطوره مدیریت و خلاقیت.»
«درسهایی از استیو» عنوان بخش پایانی هر فصل از این اثر است که در قالب چندین جمله قصار، آموزههایی را از زندگی شخصی و کاری استیو جابز در اختیار مخاطبان قرار میدهد. «تولید کنید و بیاموزید. از آزمون و خطا استفاده کنید. خلق و ویرایش کنید. راهحلهای بسیار زیادی را مطرح کنید تا یک راهحل را انتخاب کنید.» و «از همه کمک بگیرید. طراحی فقط برای طراحان نیست. مهندسان، برنامهنویسان و فروشندگان میتوانند به چگونگی عملکرد محصول کمک کنند.» نمونههایی از این جملات قصار را شامل میشوند.
چاپ نخست کتاب «درون مغز استیو» با شمارگان دو هزار نسخه در 210 صفحه، به بهای 9 هزار و 600 تومان از سوی انتشارات حایر راهی بازار نشر شده است.