شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ 6872 0 5

آسایش شهروندان با شهر هوشمند سئول

شهر هوشمند

سئول پایتخت کره جنوبی

سئول با داشتن بیش از 10 میلیون نفر جمعیت پایتخت کشور کره جنوبی محسوب می شود و عنوان بزرگترین شهر در کشورهای توسعه یافته را از آن خود کرده است. منطقه پایتختی سئول با شهرهای حومه با جمعیتی بالغ بر 6/25 میلیون نفر دومین کلانشهر جهان است و نیمی از مردم کره نیز ساکن این منطقه هستند.
 
سئول دومین پارک بزرگ داخلی جهان را در خود جا داده است، بزرگترین پل جهان در آن تاسیس شده است، محبوب ترین مقصد برای جهانگردان چینی، ژاپنی و تایلندی محسوب می شود و سالانه بیش از 10 میلیون توریست به آن سفر می کنند. سئول در بین کلانشهرها چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، بزرگترین قطب فناوری جهان و بزرگترین شبکه متروی جهان را در اختیار دارد و سالانه بیش از 200 میلیون نفر با آن جابه جا می شوند. شهر سئول به واسطه اهمیت فراوان خود در سراسر جهان همواره مورد توجه قرار گرفته و همین مساله باعث شده تا مقام های کره ای از حدود یک دهه قبل به فکر راه اندازی نسخه مجازی این شهر باشند. این مرکز با نام «شهر هوشمند سئول» راه اندازی شده و شهرداری سئول هدف اصلی خود را از این اقدام آسایش بیشتر شهروندان اعلام کرده است. سئول هوشمند یک پلتفرم کامل محسوب می شود که در هر مکان و زمانی در دنیای حقیقی می توان به آن دسترسی داشت. بر این اساس، اگر به طور مثال با شبکه گسترده مترو سئول در حال سفر درون شهری باشید، داخل ایستگاه ها یا قطارها رایانه های کوچکی را مشاهده می کنید که امکان ورود مستقیم شما به شهر مجازی را فراهم می کند تا هر لحظه بتوانید از خدمات این شهر بهره مند شوید. این رایانه های کاربردی روی زمین هم دیده می شوند و شهردار سئول سعی کرده در تمامی مراکز عمومی، خیابان ها، ایستگاه های اتوبوس و... آن ها را نصب کند تا شهروند هرگز خود را از شهر مجزا و جدا نبیند.
 
    البته باید توجه داشت که راه اندازی «شهر هوشمند سئول» با همه امکانات پیشرفته آن به سادگی صورت نگرفته و سرمایه گذاری های فراوانی در این حوزه انجام شده است. برای آن که سئول مجازی با خدمات گسترده خود در اختیار کاربران قرار گیرد، مدیران شهری تمرکز فراوانی بر زیرساخت ها و فناوری های موجود در شهر داشته اند. با این سرمایه گذاری ها سئول هم اکنون بالاترین ضریب نفوذ در حوزه خدمات فیبر نوری را در جهان دارد و مردم این کشور با دسترسی همیشگی به اینترنت پرسرعت، هیچ مشکلی برای ورود به شهر مجازی ندارند.

    باید توجه داشت که پیش بینی های دولتی برای دسترسی مردم به سئول مجازی به این مرحله ختم نمی شود. زیرا با سرمایه گذاری های صورت گرفته ساکنان پایتخت کره جنوبی سریع ترین اینترنت جهان را در اختیار دارند و هر شهروند سئولی با میانگین سرعت یک گیگابیت در ثانیه به اینترنت متصل می شود و به همین خاطر زندگی در سئول مجازی بدون هرگونه کندی و اختلال صورت می گیرد و تفاوت چندانی با زندگی در سئول حقیقی ندارد.

    دولت کره در بخش دیگر توجه فراوانی برای عرضه خدمات اینترنت بی سیم و دسترسی به شبکه Wi-Fi داشته است و به همین خاطر زمانی که در سئول حضور می یابید، در خارج از فضای بسته همیشه به شبکه Wi-Fi دسترسی دارید. این اقدام با 4/47 میلیارد ون(44 میلیون دلار) سرمایه گذاری صورت گرفته است تا عدم دسترسی به اینترنت یا پایین بودن سرعت آن باعث نشود تا مردم انگیزه خود را برای حضور در شهر مجازی سئول از دست بدهند. شهرداری سئول هم اکنون پیش بینی کرده که از ابتدای سال 2015 میلادی ساکنان شهر سئول بتوانند در 10 هزار و 430 پارک، خیابان و فضای عمومی از طریق شبکه Wi-Fi به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند و از این طریق به صورت مستقیم کلیه خدمات شهر مجازی سئول را در دست بگیرند. شهرداری سئول بر اساس طرح خود سرمایه گذاری هایش را برای تکمیل سئول مجازی تا سال 2015 ادامه می دهد و پیش بینی کرده که در این سال کلیه خدمات خود را به صورت الکترونیکی روی شهر مجازی در اختیار مردم بگذارد.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 2=1
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس
قضایای ناتمامیت گودل
زندگینامه ریاضیدانان: جان فوربز نش