فصلنامه اصول بهداشت روانی، مقاله 4، دوره 9، شماره 36، زمستان 1386، صفحه 75-80
پی نوشت:
1. دانشجوی دکترای روان شناسی سلامت، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر
2. گروه روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر
مآخذ:
1. گلمن دانیل: هوش هیجانی .ترجمه پارسا ،نسرین ، انتشارات رشد. تهران 1382 .صفحات 37،53،109
2. Gardner H. Frames of mind: the theory of multiple, intelligences. New York: Basic Books. 1983: 86-91, 155.
3. Austin EJ, Saklofske DH, Egan V. Personality, well-being and health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual differences, 2005; 38:547-558.
4. Salovy P, Mayer YD. Emotional intelligence. Imagination, cognition and personality, 1990; 9: 185-211.
5. شیخ الاسلامی راضیه . بررسی رابطه سبک اسناد وهسته کنترل با پیشرفت تحصیلی با توجه به متغیرهای هوش، جنسیت وخانواده .پایان نامه. کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز 1377
6. گشتاسبی محمود. رابطه بین عزت نفس، انگیزش و هوش با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزانی که به دوره پیش دانشگاهی راه یافته اند و مقایسه آن با دانش آموزانی که به این دوره راه نیافته اند .پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی 1375
7. Paunonen SV, Ashton MC. Big five factors and facets and the prediction of behavior. Journal of personality and social psychology.2001; 81: 524-539.
8. Niesser U, Boodoo G, Bouchard T. Intelligence: know and unknown. American psychologist, 1996; 51: 77-101.
9. Liff S. Social and emotional intelligence: Applications for developmental. Journal of Developmental Education. 2003; 26:28-35.
10 . سرمد زهره ، بازرگان عباس، حجازی الهه. روش های تحقیق درعلوم رفتاری، نشر آگه. تهران 1376
11 . برادبری تراویس و گریوز، جین : هوش هیجانی (مهارت ها وآزمون ها ).ترجمه حمزه گنجی ، نشر ساوالان ، تهران، . 1384 .صفحات 90،111،125
12 . دینی فائزه . بررسی ارتباط بین پیشرفت تحصیلی وسبک های مقابله با بحران باهوش هیجانی در میان دانشجویان دانشگاه الزهرا . پایان نامه . کارشناسی ارشد. چکیده پایان نامه های ایران، 1384 شماره 51
13 . بشارت محمد علی ، رضا زاده سیدمحمد رضا ، فیروزی منیژه، حبیبی مجتبی : بررسی تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روان وموفقیت تحصیلی. 26-41 : درمرحله انتقال از دبیرستان به دانشگاه . مجله علوم روان شناختی 1384 ، دوره چهارم ، شماره 13
14- Furnham A. Gender differences in measured and self – estimated trait emotional intelligence. Sex roles: a journal of research. 2000; 42, 449-461.
15 . ثمری علی اکبر و همکاران: بررسی منابع حمایتی و شیوه های مقابله با عوامل استرس زا در دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی اصول 107-97: 32- بهداشت روانی.پاییز و زمستان 1385 ، سال هشتم، شماره 31
16 . زارع علی . مقایسه سهم هوش هیجانی وهوش عمومی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم متوسطه شهر شیراز . پایان . نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم پزشکی ایران 1380
17. Mehrabian A. Beyond IQ: Broad-based measurement of individual success potential or "emotional intelligence." Genetic, Social, and General Psychology Monographs. May, 2000. 126: 133-239.
18. Defries J, Polmin R. Nature and nurture during middle childhood. Oxford UK: Black well. 1994: 114-132.
19 . سبحانی رویا: بررسی رابطه میان هوش هیجانی و سخت رویی با پیشرفت تحصیلی . پایان نامه کارشناسی ارشد، واحد علوم و تحقیقات تهران 1383
20. Abisamra A. The relationship between emotional intelligence and academic achievement in eleventh graders. Research project in Education” Auburn University at Montgomery” March 3, 2000.